23 maart 2016

Taarten maken...ook zo leuk!

Hallo Volgers.
Nu eens geen freubelwerkje maar een taart. Ja ja.. jullie lezen het goed., een taart. Ik heb twee weken geleden met een kennis een workshop gevolgd bij iemand in ons dorp. Ik had nog nooit een taart gemaakt en vond het wel eens leuk om te proberen. De taart zelf was al gebakken anders duurde het allemaal zo lang. Er lag een map met voorbeelden, maar we konden ook via google een voorbeeldtaart zoeken. Ik had besloten om een uil op de taart te maken.
Was wel een heel gepruts, maar we kregen goede hulp.
Dit is hem geworden! Mijn workshoptaart!


Maar nu twee weken later bedacht ik dat ik er wel eens één voor de pasen kon maken. Niet dat er nu haasjes , kuiken of zo op moeten ( we hebben geen kleine kinderen meer) Maar een gele taart vond ik wel gepast. Dus gisteren driftig een biscuittaart gebakken. En botercrème en bakkersroom gemaakt voor de vulling. Staat allemaal op de verpakking hoe dat moet.... hahaha
Het lastigste was de fondant uitrollen en mooi over de taart leggen. Maar het is me gelukt! Daarna met een siliconenmal wat takken en blaadjes en bloemetjes gemaakt en er een paar vogels bij gemaakt. Ik ben natuurlijk niet zo goed als alles taartenmaaksters. Dit is ook maar de eerste keer. Maar ga het zeker nog eens doen.
Ik vind hem mooi geworden. Nu maar hopen dat hij ook lekker smaakt. Ik heb hem in de vriezer gedaan, zo blijft hij goed.


Groetjes Gerda
Laat gerust een berichtje achter..

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen